Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności serwisu Pałacu Jankowice

Pałac Jankowice  zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4  kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej  serwisu Pałac Jankowice.

  • Data publikacji serwisu: 2019-05-15
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-03-30

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • 2.4.6 Nagłówki i etykiety. Nagłówki muszą być prawidłowo zagnieżdżone. Nasza witryna obsługiwana jest przez system zarządzania treścią, który automatycznie generuje niekiedy niepoprawnie zagnieżdżone nagłówki. Staramy się na bieżąco kontrolować takie sytuacje, ale bardzo możliwe, że nie wychwyciliśmy wszystkich przypadków.
  • 1.1.1. Treść nietekstowa (poziom A). Niepotrzebnie powtórzona treść odnośnika w opisie alternatywnym ikony. Podobnie jak w poprzednim przypadku, źródłem usterki jest automatycznie generowany opis alternatywny. Systematycznie poprawiamy kod stosowanego oprogramowania, aby wyeliminować wszystkie takie sytuacje.

Wszystkie wymienione błędy będą sukcesywnie rozwiązywane.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Deklarację sporządzono dnia: 2020-03-30
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Pałacu Jankowice.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Siedziba Pałacu Jankowice mieści się w budynku przy ul. Ogrodowej 2, 62-080 Jankowice

  • Jednostka funkcjonuje w dwóch budynkach: w budynku pałacu i oficyny.
  • Do obiektów można dotrzeć środkami komunikacji publicznej: wejścia znajdują się ok. 300 m od najbliższego przystanku autobusowego.
  • W każdym budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  • Na terenie obiektu dostępny jest bezpłatny parking.
  • Budynek oficyny jest parterowy, natomiast wejście do pałacu dla osób niepełnosprawnych możliwe jest drzwiami głównymi wyposażonymi w podnośnik dla osób niepełnosprawnych, schodołaz oraz rampę. Podnośnik dla osób niepełnosprawnych prowadzący na I i II piętro pałacu znajduje się na parterze. Platforma oraz schodołaz są obsługiwane przez pracowników pałacu po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby w biurze pałacowym.
  • Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym pałacu są pracownicy dyżurujący w biurze pałacowym (biuro znajduje się po lewej stronie od wejścia), a w budynku oficyny jest pracownik sekretariatu mieszczącej się w nim Samorządowej Szkoły Muzycznej I st. w Tarnowie Podgórnym.
  • W budynku pałacu znajdują się dwie pętle indukcyjne (w biurze przy wejściu oraz na Sali Koncertowej)
  • Do obu budynków może wejść osoba z psem asystującym.
  • Zarówno w budynku pałacu, jak i oficyny nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego (PJM).
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących